Sunday 19 May 2013

Sihir



Sedar-sedar saja aku sudah berada di hadapan rumahnya. Hujan sedang turun dan aku terpaku memandang rumah itu dalam keadaan yang mulai kuyup. Tiada sesiapa kelihatan dan aku juga berharap tiada sesiapa menyedari kehadiranku.
“ Cinta?” ketusku dengan nada geli tetapi terpaksa mengakui. Aku menelan air liur. Mungkin ini sihir cinta. Aku selalu mendengar tentang perasaan itu. Tapi lelaki macho lagi cool macam aku?
 Aku meludah spontan. Dan menendang batu kelikir yang tidak berdosa di hadapanku. Aku pandang langit. Langit yang menangis itu kelihatan tertawa kepadaku. Mentertawakan aku tentunya!
“Celaka!”
Baru aku tersedar yang aku tidak lagi kalis cinta!

2 comments:

  1. Haaa.. itulah. Siapa suruh berlagak sangat. Kan dah terkena. Hiks.

    #Selamat datang. :D

    ReplyDelete
  2. haha....

    Thanks.. baru nak warm up ni hehe.

    ReplyDelete