Friday 17 April 2015

Rahsia


Dia pandu kereta perlahan. Sambil fikirannya berkeliaran. Bayangan satu wajah lelaki melekat dalam kepalanya. Terasa dadanya tiba-tiba sesak. Sesak dengan rasa rindu yang terlalu kepada lelaki itu. Dia mengigit bibir. Rasa rindu yang mendesak itu sukar dikemudi. Kesedihan menjalar dalam hatinya.

Sambil memandu dia tiba-tiba teresak. Airmatanya gugur bertalu-talu. Dia tahu jarak dirinya dan lelaki itu teramat jauh. Tapi bukan jarak itu yang membuatnya terasa pilu. Bukan! kalau hanya jarak dia sanggup membeli tiket kapal terbang untuk mendampingi lelaki yang dicintainya itu.

Dia semakin teresak-esak. Rasa pilu semakin mengiris-hiris hatinya. Tidak ada tempatnya untuk melepaskan beban itu. Rasa cinta pada lelaki itu.. Rasa yang terlalu payah untuk ditolak walau pun dia tahu.. kesudahan cinta tidak ke mana.. mulanya dia fikir.. nikmati saja selagi dia rasa bahagia! Dia tidak peduli akan penghujung cerita antara mereka berdua..

Tapi kini hatinya mahukan lebih dari itu.. dia mahukan lelaki itu menjadi miliknya.. sepenuhnya! Sayang sekali dia sering terlupa.. Dia hanyalah kekasih rahsia.

3 comments:

  1. hmmm....

    memang tak boleh nak buat ape la macam tu.

    kalo tak tahan mungkin kena move on.

    ReplyDelete
  2. aku rasa rasa sakit itu takkan mampu mengalir-kan air mata lagi.
    atau mungkin aku saja yg begitu .

    ReplyDelete
  3. Dan dia pun mengambil tindakan untuk menjadikan lelaki itu miliknya seorang!

    ReplyDelete