Monday 15 December 2014

Somebody to you



Termenung kerana kamu. Ah... ini untuk kali yang entah ke berapa? Aku senyum sendiri. Teringat kata-kata kamu buat aku senyum sendiri.. Aku tak mampu menahan senyuman ini.

Aku benci. Tapi aku mula rindu.

Aku tercari-cari kamu.

Tiba-tiba kamu berhenti menyakiti hatiku. Tiba-tiba kamu jadi 'budak baik' dan berhenti menyakat ku. Aku hairan. Pelik. Itu bukan kamu.

Kamu tidak pernah bersopan santun dengan aku. Kamu suka kalau aku marah. Kamu ketawa berdekah-dekah bila aku meradang kerana kata-katamu. Kamu gembira bila aku kehabisan kata-kata untuk membalas ucapanmu. Kamu memang kejam dan selalu menang. Aku benci itu!!!

Aku rindu kamu... kamu yang 'jahat' itu.

Aku tak mahu ini. Aku tak mahu kamu yang ini... yang tiba-tiba lemah lembut dan berbahasa baik-baik dengan aku. Ada sesuatu yang tak kena dengan kamu. Tahu!

Tapi ya.. kenapa aku kisah?

"hey.. please stop it! bring back the 'old you' "

Aku tahu kamu sedang tersenyum menang! Argghhh

2 comments: