Wednesday 16 October 2013

Daerah Kita


Bibirku terukir senyuman
Dalam hatiku ada rasa manis yang mengembang
Hingga ia mengalir ke seluruhnya deria rasa..
Mataku bercahaya..
rasa yang sungguh mengkhayalkan..
Separa sedar aku berbisik..
“ gila..”
Ya.. aku seperti sewel bila tersenyum sendiri
Sebegini..
Takkala aku kembali ke daerah itu
Daerah kita..
Daerah yang sudah lama kita tinggalkan
Daerah itu jarang ku lawati..
Daerah itu hanya ada di sini..
Dalam lipatan memori.. dalam hatiku.
Daerah itu adalah cerita kita
Kau.. aku.. dia.. kita!
Saat gelak ketawa…
Saat semua yang manis kita nikmati..
Semuanya tidak sama lagi..
Kau .. aku .. dia..
Kita tidak sama lagi..
Tapi rasa manis di daerah itu masih sama..
Ya.. kawan.
Bila aku rindukan kamu..
Aku akan melawat ke sana
Daerah kita..
‘Melihat’ gelak ketawa kita di situ
Turut sama tergelak..
Turut sama tertawa..
‘melihat’ kita yang dulu..
Menikmati rasa manis itu lagi..
Rasa itu tidak pernah pudar..
Walaupun rakaman cerita kita semakin kabur
Semakin mengecil ruang ingatan yang tersisa..
Rasa manis yang kita sama-sama pernah lalui
Masih sama manisnya..
Ya.. kawan.
Aku harap rasa manis ini terus mengingatkan aku tentang kamu..
Tentang kita..

3 comments:

  1. Akan selalu diingati rasa manis itu walau keadaan tidak lagi seperti dulu. :)

    ReplyDelete
  2. iyaa...... rasa manis memori bersama kawan tetap tak kan berkurang....

    ReplyDelete
  3. setuju, sebab tak semua rasa manis itu akan terulang lagi :)

    ReplyDelete