Thursday 24 April 2014

Dendam


Aku sudah lama menahan sakit hati dan dendam terhadapnya. Sudah bernanah dalam hati aku. Akhirnya sudah tiba masa untuk aku melampiaskan dendam dan sakit hatiku. Ketika suasana sunyi sepi, tanpa sesiapa pun menyedari dia sudah pun terjatuh dalam perangkapku. Menyedari senyuman menyeringaiku yang kelihatan cukup jahat dan mengerunkan, dia terketar-ketar ketakutan.
“aku sudah lama mahu buat begini dengan kau” Kataku sambil menarik rambutnya. Dia meringis kesakitan. Tapi tidak mampu menjerit kerana mulutnya sudah pun ku sumbat dengan kain. Rambutnya ku cabut serumpun-serumpun hingga airmatanya melelah macam tali air. Dia cuba meronta-ronta. Geram! Lalu aku layangkan penamparku ke pipinya bertalu-talu.. pipinya habis lebam aku kerjakan.
“ Oi….”
Tiba-tiba satu suara mengejutkanku. Aku tersentak dan hampir terlompat kerana terkejut. Siapa! Siapa yang sedang menyaksikan aku menyiksa makhluk yang ku benci ini?
“ Kok ye pun cabut bulu ayam tu.. tak payah lah nak tempeleng ayam yang dah kiok tu.. bilanya nak siap!” leter mak yang tiba-tiba menyergah entah dari mana.
Cis… baru nak feeling-feeling balas dendam! Aku tarik muncung panjang dan dengan muka geram mencekik leher ayam yang sudah longlai itu.
“ Eh.. di cekiknya pula ayam yang dah mati” Mak membulatkan biji mata. Aku tersengih kecut perut… kau lah punya pasal ni ayam!!

2 comments: